کاربیدهای ایران ایرانی انتخابات ایرانیان

کاربیدهای: ایران ایرانی انتخابات ایرانیان احمدی نژاد حسن روحانی احمدی نژاد ریاست جمهوری نتیجه انتخابات انتخابات شوراها انتخابات ریاست جمهوری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی قیمت + نشانه‌های کسادی بازار مسکن در تیرماه

بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تیرماه نسبت به ماه قبل از جنب و جوش کمتری برخوردار بود و طبق آمارهای اولیه دچار ۱۴ درصد افت معاملات شده است است.

قیمت + نشانه‌های کسادی بازار مسکن در تیرماه

نشانه های کسادی بازار مسکن در تیرماه+ قیمت

عبارات مهم : بازار

بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تیرماه نسبت به ماه قبل از جنب و جوش کمتری برخوردار بود و طبق آمارهای اولیه دچار ۱۴ درصد افت معاملات شده است است.

به گزارش ایسنا، قیمت مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در خردادماه ۱۳۹۷ جهش ۴۵.۸ درصد را نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرد. به همین دلیل، تعداد تقاضای واقعی در این بازار افت کرد و با این که گفته می شود زیاد خرید و فروش ها از ناحیه سفته بازان صورت گرفته، معاملات در خردادماه نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال به ترتیب ۲۲.۱ و ۳.۱ درصد کم کردن یافت.

در ادامه و همان طور که بعضی کارشناسان آینده نگری می کردند در تیرماه روند نزولی معاملات ادامه یافت. تا روز ۲۱ تیرماه ۷۳۴۵ مورد خرید و فروش مسکن در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام شده است و طبق برآوردهای اولیه، تعداد خرید و فروش ها ۱۴ درصد نسبت به ماه قبل کم کردن یافته هست. این در حالی است همواره که در تیرماه به عنوان نخستین ماه از فصل جابه جایی، تعداد معاملات، اوج بوده و خرید و فروش بیشتری در سه ماه تابستان نسبت به دیگر فصول انجام می شود.

قیمت + نشانه‌های کسادی بازار مسکن در تیرماه

با این که در سه ماهه ابتدایی امسال معاملات نسبت به سه ماهه ابتدای سال ۱۳۹۶ حدود ۵ درصد زیاد کردن یافته ولی دو عنوان را نباید فراموش کرد؛ یکی این که در اردیبهشت امسال شاهد هجوم یکباره نوسان گیران بازار ارز و سکه به بازار مسکن بودیم و عمده خریداران با توجه به انتظارات تورمی وارد بخش مسکن شدند. عنوان دیگر این که معاملات در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۶ چندان اوج نبود که رشد ۵ درصدی آن در امسال به عنوان شاخصی جهت رونق مسکن تلقی شود.

جهش قیمت مسکن در ماه های اخیر، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا در روز ۱۴ تیرماه راه حل های کنترل بازار مسکن را با حضور فعالان این بخش بررسی کند. در این برنامه ۹ راهکار به وسیله وزارتخانه ارایه شد که بعضی مدعوین آن ها را مناسب ارزیابی کرده و بعضی گفتند جهش فعلی مسکن درواقع نوعی اصلاح قیمت ناشی از رشد نقدینگی و انتظارات تورمی است که راه حل خاصی جهت آن وجود ندارد.

بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تیرماه نسبت به ماه قبل از جنب و جوش کمتری برخوردار بود و طبق آمارهای اولیه دچار ۱۴ درصد افت معاملات شده است است.

حامد مظاهریان ـ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ـ به ارایه این راهکارها پرداخت و اظهار کرد: عرضه بسته تشویقی مالیاتی به منظور زیاد کردن تولید، راه اندازی بازارگاه الکترونیکی، انتقال ماموریت وصول مالیات بر منزل های خالی از شرکت امور مالیاتی به شهرداری ها، تسریع در تصویب لایحه قانونی پیش فروش ساختمان، کنترل سوداگری در بخش زمین از طریق استفاده از ابزارهای مالیاتی، حمایت از ساخت و عرضه واحدهای مسکونی کوچک متراژ، تسریع در اجرای برنامه بازآفرینی شهری، عوض کردن ماموریت بانک مسکن از تخصصی به توسعه ای و تسریع در عرضه زمین های وابسته به دولت به منظور زیاد کردن عرضه واحدهای منطبق با الگوی مصرف از جمله برنامه هایی است که به منظور کنترل بازار مسکن در دست اقدام قرار دارد.

با توجه به هرم جمعیتی، در سالهای آینده مسکن با رکود مواجه می شود

در ادامه مهرگان ـ استاد دانشگاه ـ نیز به هرم سنی جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: آمار تازه نشان می دهد کمترین جمعیت کشور از ۱۸ تا ۲۲ سال هست. به همین علت در سال های آینده با رکود مسکن مواجه می شویم. در شهرهای بزرگ رشد جمعیت کم کردن یافته که این پرسشها به بخش مسکن انتقال یافته می شود. مسئله بخش مسکن کمبود تقاضا نیست بلکه زیاد کردن قیمت مربوط به زیاد کردن هزینه های ساخت است که باید به سمت روش های نوین ساخت مسکن برویم که با کمترین هزینه تولید شود. با رشد فعلی جمعیت نباید اطلاعات غلطی به سازندگان بدهیم که در این بخش سرمایه گذاری کنند.

قیمت + نشانه‌های کسادی بازار مسکن در تیرماه

همچنین قلی زاده ـ استاد دانشگاه ـ اظهار کرد: بیش از ۵ میلیون واحدهای خالی و شبه خالی وجود دارد. این نخستین بار است که این اتفاق افتاد. البته این را به معنای علمی مازاد عرضه نمی توانیم تلقی کنیم. تمامی تمرکز روی رشد بوده و معیارهایی که جهت تعریف رونق و رکود استفاده می شد، معیارهای علمی و مبتنی بر اقتصاد کلان نبوده هست. سیاست گذار بخش مسکن از معیارهای اقتصاد کلان جهت تعریف ادوار تجاری استفاده کند. در مورد مالیات ها هم قیمت ها بسیار پایین است و باید اصلاح شود.

نقدینگی به هر طرف می رود وحشتناک است

بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تیرماه نسبت به ماه قبل از جنب و جوش کمتری برخوردار بود و طبق آمارهای اولیه دچار ۱۴ درصد افت معاملات شده است است.

برزگر ـ رییس کانون انبوه سازان ـ گفت: ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی که به هر طرف هجوم می آورد، وحشتناک هست. سیاستها باید به سمتی باشد که نقدینگی به سمت تولید و بورس برود. سیاستهای درون بخشی نمی تواند نجات بخش باشد. نظام تامین مالی مسکن دچار مسئله هست. قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن سال ۱۳۸۷ چه زمانی می خواهد اجرایی شود؟ از یک طرف قانون برطرف موانع تولید را مصوب می کنیم و از سوی دیگر قانون پیش فروش را وضع می کنیم که تامین مالی را دچار مسئله کرده هست. باید شهرداری ها به سمت درآمدهای پایدار بروند تا شهرفروشی اتفاق نیفتد.

در شرایط فعلی نمی توان راه حل خاصی جهت التهاب بازار مسکن اندیشید

قیمت + نشانه‌های کسادی بازار مسکن در تیرماه

شهریاری. نماینده مجلس. هم اظهار کرد: هنگامی که قیمت ارز عوض کردن می کند، یک مارپیچی در قیمت ها اتفاق می افتد تا بتواند تغییرات را کنترل کند. در بخش واقعی مسکن اتفاق عجیب و غریبی رخ نداده هست. هنگامی که نقدینگی ما به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده به معنای ثروتمند شدن مردم نیست، این رقم در واقع قدرت خریدش برابر با نقدینگی است که ۱۰ سال پیش بود که به معنای کم کردن ارزش پول ملی هست. در این شرایط هر آدم عاقلی می رود به این سمت که این ریال را تبدیل به کالا کند تا از کم کردن قیمت آن جلوگیری کند. مسکن هم از این شرایط متاثر است و در شرایط فعلی کار خاصی نمی توان انجام داد؛ چراکه قیمت مسکن بر اساس ارزش پول ملی زیاد کردن پیدا نکرده ولی به هر حال فضای روانی ناشی از این افزایش، بازار را ملتهب می کند و دست اندرکاران را به این فکر می اندازد که چه راه حلی اندیشیده شود.

کنترل قیمت مسکن وقت بر است

هم چنین مهدی روانشادنیا ـ کارشناس اقتصاد مسکن ـ در گفت وگو با ایسنا راجع به راه حل های ۹ گانه وزارتخانه گفت:راهکارهای ایجاد تعادل در بازار مسکن در تئوری، خوبی هستند ولی دو عنوان را باید لحاظ کرد؛ یکی این که اهتمام جهت اجرایی کردن این سیاست ها وجود داشته باشد و دوم اینکه آثار چنین برنامه هایی وقت بر خواهد بود. لذا این نوع سیاست ها نمی تواند در کنترل قیمت های فعلی تاثیر ملموسی ایجاد کند.

قیمت مسکن به اندازه رشد ارز اوج نمی رود

در حاشیه این نشست هم حسین عبده تبریزی ـ مشاور وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: اتفاقی که در سال تازه افتاد عنوان خروج ترامپ از برجام بود که به عنوان عامل روانی در بازار عمل کرد. ترامپ تلاش می کند که ما نتوانیم نفت بفروشیم و درآمدهای ارزی به دست بیاوریم، این موارد به انتظارات تورمی تاثیر می گذارد. ولی عامل تعیین کننده در قیمت مسکن به اعتقاد من کماکان بودجه خانوار است که به لحاظ محدودیت، قیمت های اجاره بیش از این زیاد کردن نمی یابد. زیاد کردن قیمت مسکن نیز از هیاهوی عرضه و تقاضای واقعی بالاتر بوده هست. یعنی آنقدر که قیمت ها اوج رفته، معاملات زیاد کردن نیافته است.

او ادامه داد: بعضی ها تصور زیاد کردن قیمت را از ارز به مسکن انتقال یافته می کنند؛ در حالی که مسکن کالاهای قابل صادر کردن نیست. هنگامی که ترامپ از برجام خارج می شود، قیمت ارز و طلا اوج می رود چون با آن ارتباط دارد ولی ساختمان این ماهیت را ندارد. بازار مسکن قطعا از زیاد کردن قیمت ارز تاثیر گرفته ولی این افزایش، سقف دارد و قیمت مسکن با شدتی که در بازارهای موازی داشتیم زیاد کردن پیدا نمی کند.

واژه های کلیدی: بازار | کنترل | اتفاق عجیب | اخبار اقتصادی و بازرگانی

قیمت + نشانه‌های کسادی بازار مسکن در تیرماه

قیمت + نشانه‌های کسادی بازار مسکن در تیرماه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار